والد ياسمين صبري : ” يا شيخة بطلي كذب حسبي الله فيكي “

غزة الحدث الإخبارية | الأحد/16/يناير/2022

على خلفية تصريحات الفنانة “ياسمين صبري” الأخيرة، رد أشرف صبري، والد ياسمين صبري ، مهاجما إياها بعبارات “حادة”.

وبعد أن زعمت ياسمين صبري أنها “كانت تعيش حياة بسيطة ولا تشتري ما تريد في طفولتها”، نشر الدكتور أشرف صبري، على حسابه في “فيسبوك”: “دي المدرسة اللي اتخرج منها بناتي اللي واحدة منهم بتدعي إنها كانت في مدارس عربي وعاشت حياة بائسة فقيرة وانها وصلت بمجهودها!”

والد ياسمين صبري ” اتولدت لها شغالة فليبينية وكانت بليدة ويدوب تنجح بالعافية”.

وأضاف والد ياسمين صبري: “هو الكذب في حد يوصل للدرجة دي؟ أنا أفهم الكذب لما تبقي غلبانة وتكذبي تقول أنا من عيلة كبيرة ومدارس أجنبية وعيشت في سرايا وبابي كان وزير وهو بيشتغل عامل! يبقي كذب له مبرر! لكن إن واحدة اتولدت لها شغالة فليبينية بتلبس من باريس لأني كنت بجيب لها لبسها من هناك ودخلت مدرسة الـ”EGC”..أرقي مدارس اسكندرية في وقتها.

وأضاف د. أشرف صبري “عاشت في فيلا بحمام سباحة وصالة جيم، ولها غرفة خاصة بحمامها، وكانت بليدة، وطلعت تروحي، ويا دوب تنجح بالعافية بخمسين في المية، وكانت بتروح الكلية بالعافية”،

كما أكد في منشوره “شهاداتها عندي كلها كعك (علامات رسوب)  وأبوها دكتور..تطلع تدعي إنها عاشت حياة بائسة وغلبانة وبتكمل باقي الشهر من غير فلوس!”

وتابع والد ياسمين صبري: “إيه الكذب والفيلم المتخلف ده..إنتي عايشة دور تمثيل ورثاه من جد والدتك سيد سليمان..وبتكدبي ليه؟ حتاخدي نشان يعني على خيبتك وفقرك وصلتي وبقيتي حاجة؟

واختتم د. أشرف صبري منشوره قائلا: “ياشيخة بطلي اللي انتي فيه ده، وحسبي الله ونعم الوكيل فيكي..بطلي تجيبي سيرة عيلتك أبوكي اللي رباكي منك لله”.

المصدر: وكالات